CHIAPUDDING + SMOOTHIE = SANT

chiapudding_blogg.jpg

chiapudding_blogg2 God morgon! Hur mår ni idag? Äntligen skiner solen och det betyder sola och strand! Ska bara äta upp min frukost så ska vi bege oss iväg. Vi hörs lite senare finisar!

CHIAPDDING MED SPIRULINA 1,5 dl Havremjölk 2 msk Chiafrön 1/2 tsk Äkta Vaniljpulver eventuellt 1 tsk Spirulina

Fyll ett glas med alla ingredienser och rör om ordentligt. Förvara i kylen några timmar före servering.

NANA SMOOTHIE 1 fryst Banan 1/2 mogen Banan eventuellt 1-2 msk Proteinpulver

Mixa ingredienserna i en matberedare till en glassig konsistens. Fyll ett glas med chiapudding och glass och ät direkt. Njut!

CHIAPUDDING: 2 tbsp Chia Seeds, 1.5 dl Oat milk or other plantbased milk, 1 pinch of Vanilla powder (available here), optionally 1 tsp Spirulina powder. Mix all ingredients in a glass and stir well. Place in the fridge for at least 1-2 hours  stirring periodically. NANA ICE CREAM: 1 frozen Banana, 1/2 ripe Banana, Optionally 1-2 tbsp Protein Powder. Blend all ingredients in a food processor to a creamy texture. Serve all ingredients in a glass. Eat immediately and enjoy!