CHIAPUDDING MED PERSIKASMOOTHIE OCH SOMMARBÄR

Paradiset_blogg10.jpg

Paradiset_blogg11Paradiset_blogg9  Paradiset_blogg12

Den här bilden och receptet tog jag fram i veckan till Paradiset Matmarknad. Jag kände för att göra en riktigt somrig bild och vad passar bättre då än att fylla bilden med massor av ekologiska sommarbär?! Hittade färska hallon, blåbär och björnbär i affären och plockade smultron i trädgården, lyx! Detta recept passar perfekt som både frukost och mellis eller varför inte dessert? Hoppas ni gillar det! Om ni vill se bilderna jag lägger ut på Paradisets Instagram kan ni göra det här (länk, klick!)

Tänkte börja med att märka mina bilder, det är så tråkigt när man märker att folk börjar ta ens bilder som om de vore ens egna, eller använder de utan att hänvisa till källan. Hoppas inte att ni tycker att det stör :)

Juste, en sak till! Vad tycker ni om min nya header? Har verkligen tröttnat på den gamla och kände för en somrigare bild. Så roligt att uppdatera med lite nytt här på bloggen :)

RECEPT (1 portion): Chiapudding: 2 msk Chiafrön (finns här) 1,5 dl Havremjölk (här hittar ni recept på min hemmagjorda) 1/2 tsk äkta Vaniljpulver (finns här) Smoothie: 1-2 st Persikor 1/2 Passionsfrukt 1 dl fryst Mango 1 Apelsin 0,5 dl Vatten

Börja med att göra chiapuddingen, här hittar ni instruktioner (länk, klick!). När chiapuddingen är klar, mixa ingredienserna till smoothien. Fyll ett glas med chiapuddingen och toppa med smoothien. Dekorera sedan med färska björnbär, blåbär, hallon, smultron, passionsfrukt, persika, puffat ris och mynta. Ät direkt och njut!

RECIPE (1 serving) Chiapudding: 2 tbsp chia seeds (available here), 1,5 dl Oat Milk (here you will find the recipe on my homemade), 1/2 teaspoon pure Vanilla Powder (available here). Smoothie: 1-2 Peaches, 1/2 Passion fruit, 1 dl frozen Mango, 1 Orange, 0.5 dl Water. Start by making the chia pudding, here you will find instructions (link, click!). When the chia pudding is finished, mix the ingredients for the smoothie. Fill the glass with the chia pudding and top with the smoothie. Decorate with fresh blackberries, blueberries, raspberries, strawberries, passion fruit, peach, puffed rice and mint leaves. Eat immediately and enjoy!